100 spotkań na 100-lecie – Agnieszka Pilarczyk

aga_11
Kategorie: Szkolne newsy
Opublikowano:

Po raz pierwszy licealistki i licealiści spotkali się z absolwentką związaną ze światem mody.  Agnieszka Pilarczyk od 21 lat prowadzi Agencję Modelek HOOK, od 5 – agencję NEW STAGE.
W piątek 18 października absolwentka z roku 1992 szczegółowo i bardzo szczerze opowiedziała uczniom o swojej drodze życiowej. Wspominając szkołę mówiła o funkcji „nadwornego akompaniatora” w czasie różnych uroczystości szkolnych. Od akademii po studniówkę, na której grała na pianinie poloneza. A. Pilarczyk ukończyła Szkołę Muzyczną I stopnia w Jarocinie w klasie fortepianu i fletu poprzecznego.
Moda i szycie „ciuchów” obok muzyki było wtedy jej drugą pasją. Już w czasie nauki w liceum współpracowała z Gazetą Jarocińską, która wtedy m. in. organizowała wybory Dziewczyny Roku połączone z pokazami mody.  Agnieszka Pilarczyk wraz z Iwoną Kasprzak (którą gościliśmy w szkole w ubiegłym roku) były odpowiedzialne za całość imprezy. – To był moment przełomowy: pomyślałam: chciałabym robić coś takiego – wspominała.
Po studiach na filologii rosyjskiej pracowała jako asystentka, ale zrezygnowała z tej pracy, bo „była nudna”. Wtedy założyła agencję modelek. W trakcie spotkania A. Pilarczyk wielokrotnie przypominała licealistom, że tworzyła HOOK w czasach bez telefonów komórkowych, bez internetu i komputerów podkreślając, że dostęp do informacji, np. adresu agencji w Paryżu, czy Stanach, był bardzo trudny. Wspominała pierwszą autobusową podróż do Paryża, gdzie dostała prezent wart miliony: książeczkę z adresami agencji modelek na całym świecie. W pierwszych latach istnienia HOOK zajmowała się organizacją m. in. konkursów piękności, pokazów mody oraz obsługą targów i konferencji.
W czasie drugą części spotkania absolwentka opowiedziała na czym polega praca w agencji.
Obok szukania nowych twarzy i szkolenia początkujących modelek zarządzanie ich czasem jest ważnym zadaniem pracowników agencji, którzy zajmują się również promowaniem modelek. Zdaniem A. Pilarczyk to praca dla ludzi umiejących zachować zimną krew w każdej sytuacji. W agencji pracuje się szybko i w dużym stresie. Ważny jest również analityczny umysł, podzielność uwagi i umiejętność szybkiego podejmowania decyzji.
Dziewczynom zainteresowanym pracą w świecie mody nasza absolwentka radziła przede wszystkim, by uczyły się języka angielskiego. A do wszystkich uczniów obecnych na spotkaniu powiedziała: Róbcie, to co kochacie. Nie czekajcie aż się samo coś zrobi. Pomimo trudności angażujcie się i idźcie do przodu. I nie przestawajcie się uczyć.